 |
 |
 |
 |
 Realizace |
|
     |
|
Interiér České spořitelny v Táboře
 Modrý interiér ze stavebních konstrukcí a vestavěného nábytku se otevírá do exteriéru sídliště. Designersky řešená stavba určuje charakter interiéru.
 |
Půlkruhové schodiště v hale |
|

Antonín Vodák
|
Zpráva
Prostorové řešení interiéru vychází z architektonického konceptu budovy kombinujícího pevnou vnitřní kubickou strukturu stavby s představeným transparentním měkce zakřiveným prostorem spořitelní haly. Těžištěm interiéru budovy a jejím nejdůležitějším vnitřním prostorem, kolem kterého jsou organizovány všechny ostatní místnosti, je spořitelní hala. Svým umístěním a uspořádáním zprostředkovává přechod mezi vnitřním světem spořitelny a exteriérovým prostředím sídliště. Tvarování interiérového prostoru je vlastně zakotveno již v architektonickém návrhu budovy vytvořením výškově členěného prostoru haly. Nižší část přepážek a jednacích boxů, vysoká jedno podlaží, přechází do vysoké dvoupodlažní haly pro pohyb a čekání klientů. Hala svým pódiovým řešením umožňuje velmi dobrý vizuální kontakt s vnějším prostředím a je chápána jako jeho integrální část. Vnitřní hranatá hmota, pronikající do interiéru z exteriéru, je kryta modrým obkladem s okny, který je shodný s vnějším pláštěm budovy a tvoří jakýsi exteriérový prvek v interiéru budovy a napomáhá tak prolnutí haly s vnějším prostředím. S hladkými plochami vnitřního kubusu kontrastují prvky obnažených ocelových konstrukcí obvodového pláště, stropu a kruhového schodiště, které důsledně využívají subtilnosti ocelových konstrukcí a jejich přirozeného technicistního tvarování jako estetického záměru k vytvoření základní charakteristické atmosféry prostoru. Hlavní prvek „nábytkového“ vybavení haly - pult přepážek – je vytvořen jako vestavěný prvek s kamenným obkladem, jenž navazuje na materiál podlahy a tvoří její ukončení. Drobné akcenty haly jako stolky, pultíky a květník jsou provedeny rovněž z kamene v kontrastních barvách, stejně jako kamenná podlaha, na které stojí. Hlavním akcentem haly je však kruhové schodiště, vinoucí se kolem skleněné výtahové šachty s panoramatickým výtahem. Převládající modrá barva prostoru daná barvou ocelových konstrukcí a fasádního obkladu, který probíhá do interiéru, je vyvážena bílou barvou některých stěn a podhledů a doplněna jemnými odstíny šedé, šedozelené, bělošedé a hnědočervené barvy přírodního kamene, který byl použit na obklady, dlažby a vestavěné prvky interiéru. Prostorová olejomalba v centru snížené části haly, volně interpretující přírodní motiv vodní hladiny, rozšiřuje barevnou škálu růžovými, oranžovými, hnědavými a zelenými odstíny a navozuje v interiéru svým abstraktním způsobem přírodní prostředí.
 |
Bankovní hala |
|

Antonín Vodák |
 |
Schodiště do přízemí |
|

Vladimír Štulc |
 |
Detail servisního schodiště |
|

Vladimír Štulc |
 |
Kruhová služební schodiště |
|

Antonín Vodák |
 |
Východní pohled |
|

Antonín Vodák |
 |
Perspektivní skica |
|

Vladimír Štulc |
|